Kan ik hulp krijgen bij personaliseren?
Ja, daar helpen wij u graag bij. Hiervoor kan je gebruik maken van de chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina. Je kan natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar hallo@printpraat.be
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Kunnen jullie voor mij een ontwerp maken?
Ja, natuurlijk, omdat alle producten op maat gemaakt worden en onze ontwerpers de kennis, de programma's en de ervaring hebben om jouw product tot in de puntjes af te werken, doen wij het werk met veel plezier voor jou.
Onze voorstellen kan je daarna nog naar wens laten aanpassen indien nodig (andere foto, ander lettertype, andere kleuren, ...). We drukken dus pas na jouw definitieve goedkeuring. Zo wordt je product volledig zoals jij het wil!
Kan ik een voorbeeld zien van mijn bestelling?
Ja, in de laatste stap van het bestelproces kan je bij de opmerkingen vragen om een digitale proefdruk te maken. Na het plaatsen en betalen van jouw bestelling sturen we je kort nadien het ontwerp door per mail voor goedkeuring.
Kan ik zelf een product aanleveren om te personaliseren?
Ja, dat kan zeker, maar we moeten dat product wel eerst eens goed kunnen bestuderen. Voor onze eigen producten gaan we steeds op zoek naar de juiste kwaliteit en de juiste eigenschappen, we moeten dus nakijken of jouw product hier ook aan voldoet. Je neemt hiervoor dus best eerst contact met ons op via de chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina. Je kan natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar hallo@printpraat.be
We bekijken dan samen de mogelijkheden en kunnen zo jouw product uniek maken.
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Komen de foto's van artikels op jullie website overeen met de echte producten?
Je moet er rekening mee houden dat er altijd kleine kleurverschillen mogelijk zijn. Elke pc en elk beeldscherm toont kleuren anders. Elk materiaal heeft zijn eigen textuur, dikte, kleur en hierdoor zal elke bedrukking, borduring of gravering anders zijn. Wanneer er een typefout doorgestuurd wordt, zijn wij hiervoor niet aansprakelijk.
Als je vragen hebt over een bepaald product, kan je ons altijd contacteren via de chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina. Je kan natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar hallo@printpraat.be
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Hoe vraag ik een offerte aan voor grotere aantallen?
Wil je graag een product in grotere aantallen bestellen? Dan maken wij met veel plezier een offerte voor je op. Contacteer ons door gebruik te maken van de chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina. Je kan natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar hallo@printpraat.be.
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Krijg ik korting op grotere aantallen?
Wij hanteren voor veel van onze producten staffelprijzen. Wanneer u een groter aantal producten nodig heeft, kan er een extra korting worden toegekend. Hiervoor kan u best een offerte aanvragen via hallo@printpraat.be
Hoe lever ik de tekst en/of foto aan?
Bij elk van onze producten ziet u een onderdeel 'bestanden bij je bestelling'. Bovenaan dit onderdeel kunt u uw foto uploaden. De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, swf, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps. Onderaan ziet u het deeltje 'eigen tekst', hier kan je jouw persoonlijke tekst toevoegen.
Ik kan mijn bestand niet toevoegen, hoe komt dit?
Waarschijnlijk is je bestand te groot. Je kan deze in dit geval makkelijk doorsturen per mail naar hallo@printpraat.be of de gratis website www.wetransfer.com
Hoe werkt dit?
1. Voeg uw bestand(en) toe
2. Geef het email van de ontvanger in (hallo@printpraat.be)
3. Geef uw emailadres in
4. Schrijf een kort berichtje, met vermelding van uw ordernummer. Zo weten wij dat de ontvangen foto bij uw bestelling hoort.
Hoe werkt het bestelproces?
✓ Nadat je één of meerdere producten in je mandje gelegd hebt, klik je op de knop met het winkelmandje.
✓ Daar kan je dan de inhoud van je mandje bekijken en desnoods wijzigen.
✓ Nadat je je eventuele kortingscode hebt ingevuld, klik je op 'Bestel deze artikelen'.
✓ In de volgende stap vragen we je persoonlijke gegevens in te vullen.
✓ Daarna kan je je betaalmethode selecteren en naar de volgende stap gaan.
✓ Nu zie je de volledige gegevens van jouw bestelling om nog eens na te nakijken.
✓ Als je onze 'Algemene voorwaarden gelezen en goedgekeurd' hebt, kan je tot de aankoop overgaan.
✓ Dit doe je door op de knop 'Bestellen en afrekenen' te klikken.
✓ Vervolgens krijg je een mail van je bestelling.
Zijn alle artikelen op voorraad?
Van de meeste producten hebben we steeds voldoende voorraad. Is dat niet het geval, dan brengen we je op de hoogte.
Ik wil graag een uitverkocht artikel bestellen.
Wil je op de hoogte gehouden wanneer jouw artikel weer voorradig is, stuur ons dan een berichtje via chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina. Je kan ook een mailtje sturen hallo@printpraat.be. Zo kunnen we je snel laten weten of een artikel lang uit voorraad zal zijn. Helaas is het niet mogelijk om de levertijd van alle artikelen weer te geven.
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Wanneer komt mijn bestelling aan?
Wij hanteren een standaard levertijd van 7 tot 14 kalenderdagen. Alle producten die je op de webshop terugvindt worden manueel klaargemaakt. Bij sommige technieken is ook een bepaalde droogtijd nodig. Met uitzondering van enkele producten wordt alles verstuurd door middel van een pakketzending en ontvangt u een track en trace code.
Dit geldt indien de producten op voorraad zijn. Van de meeste producten hebben we steeds voldoende voorraad. Is dat niet het geval, dan brengen we je ook op de hoogte!
Heb je jouw bestelling toch vroeger nodig? Laat het ons zeker weten via de chatfunctie van onze facebook- of instagram pagina of stuur een mailtje naar hallo@printpraat.be. We bekijken dan samen welke deadline we kunnen aanhouden.
Facebook: https://www.fb.com/printpraat
Instagram: https://www.instagram.com/printpraat
Hoe kan ik betalen?
Al onze betalingen gebeuren via Bancontact, iDeal, Visa of Mastercard het zijn allen snelle en veilige manieren om online te betalen. Wij ontvangen onmiddellijk de betaling en uw bestelling kan snel worden verwerkt. De gehele transactie gebeurt via beveiligde pagina's.
Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Voor particuliere bestellingen is het niet mogelijk om op rekening te bestellen.
Wil je een grotere bestelling doen en liever achteraf betalen? Neem dan contact op met ons via hallo@printpraat.be
Kan ik een kortingscode gebruiken?
Tijdens de eerste stap van het bestelproces kan je een kortingscode gebruiken. Je vult deze gewoon in en klikt op "Voeg toe". De korting wordt automatisch verrekend.
LET OP! Je kan slechts 1 actiecode per keer gebruiken.
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Al onze prijzen op onze website zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten.
Onze verzendkosten bedragen standaard €6,95 en worden op het einde bij het afrekenen van de winkelwagen, erbij geteld.
Kan ik mijn bestelling ook bij jullie afhalen?
Dat kan! Kies dan tijdens de bestelprocedure voor 'afhalen in Baardegem (9310)'.
Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja, zeker. Je kunt bij het plaatsen van je bestelling ervoor kiezen om een factuuradres op te geven met een ander afleveradres. Op de factuur staat bijvoorbeeld je thuisadres vermeld, maar je bestelling wordt geleverd op je werkadres.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen 6,95 euro voor verzending en afhandeling in België.
Met uitzondering van enkele producten wordt alles verstuurd door middel van een pakketzending en ontvangt u steeds een track en trace code.
Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?
Verzending naar Nederland is mogelijk. De verzendkosten bedragen in dit geval 7,95 euro.
Kan ik artikels terugsturen?
✓ Niet gepersonaliseerde producten: Niet tevreden, geld terug!
Mocht een niet-gepersonaliseerd product niet helemaal zijn zoals je het verwacht had, dan kan je dit binnen 14 werkdagen in de originele verpakking en in nieuwe staat terugsturen. Stuur het artikel in een voldoende gefrankeerde verpakking, met vermelding van uw gegevens (naam, telefoonnummer en e-mail adres) terug naar:
Printpraat, Eerdegemstraat 29a, 9310 Baardegem, België.
Indien de artikelen correct retour zijn ontvangen, maakt Prinptraat binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag (exclusief de initiële verzendkosten en de verzendkosten die je gemaakt hebt om het product terug te sturen) aan je over.
Gelieve retourzendingen wel eerst per e-mail te melden op hallo@printpraat.be.
✓ Gepersonaliseerde producten
Vanwege het persoonlijke karakter komt het recht op wijziging, retournering en annulering van je bestelling te vervallen. Indien je een klacht hebt over een bepaald product, vragen wij je dit schriftelijk te melden aan ons via mail op hallo@printpraat.be en je klacht altijd te illustreren met een foto. Je bestelling zal dan opnieuw gemaakt worden en naar je verstuurd worden.
Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van een bestelling?
Tenzij er een fout gemaakt is door Printpraat zijn we genoodzaakt om verzendkosten te rekenen voor de te retourneren bestelling. Deze kleine kost kan je vergelijken met de brandstof, parkeerkosten en kostbaar tijdsverlies dat je zou hebben mocht je een bestelling moeten terubrengen naar een niet-online winkel.
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens gebruikt?
Bij het plaatsen van een bestelling, worden een aantal persoonlijke gegevens gevraagd zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Deze hebben wij nodig om een correcte afhandeling van je bestelling te garanderen. Het is in ieders belang dat we jou als klant op elk moment kunnen contacteren om je bestelling vlot en correct af te werken. Je kan telefonisch, per mail of per briefwisseling worden gecontacteerd voor vragen in verband met de bestelling, voor het zoeken naar oplossingen bij mogelijke problemen of voor opvolging nadien en het sturen van interessante aanbiedingen of nieuwigheden die betrekking hebben op printpraat.be.
U geeft uw uitdrukkelijke toestemming voor de verwerking van uw gegevens voor bovenstaande doeleinden.
De persoonsgegevens van de gebruiker worden énkel gebruikt voor interne doeleinden en marketingdoeleinden van printpraat.be zelf.
Bij interne doeleinden worden je gegevens anoniem omgezet in statistieken, samen met alle bestellingen, zodat wij een overzicht krijgen van wat er zich op de webshop afspeelt zonder dat we uw gegevens kunnen zien.
Ook zijn deze nodig voor het wettelijk correct afwerken van de boekhouding.
Met marketingdoeleinden wordt bedoeld dat we u af en toe een mailing mogen sturen met aanbiedingen of nieuws over printpraat.be. Wenst u deze niet, dan kan u ten allen tijde uitschrijven en uw gegevens uit de mailinglijst laten verwijderen.
De gegevens die worden gevraagd, zijn steeds in respect met de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer gewijzigd door de wet van 11 december 1998 tot omzetting van de richtlijn 95/46/EG van 24 oktober 1995 en in overeenstemming met de nieuwe GDPR verordening van 25 mei 2018.
Hebben derden toegang tot mijn gegevens?
Op geen enkele manier worden uw persoonlijke gegevens gebruikt voor commerciële of andere doeleinden door derden die op geen enkele manier verbonden zijn aan printpraat.be.
In het kader van het correct en wettelijk uitvoeren van de zaak heeft de boekhouding een overzicht van de bestellingen, en heeft dan ook een document ondertekend waarin specifiek wordt verklaard de persoonlijke gegevens alleen te gebruiken om de boekhouding correct en volgens de wet uit te voeren zonder dat gegevens aan andere partijen worden doorgegeven.
Zijn mijn gegevens veilig?
Behalve de zaakvoerders heeft niemand toegang tot persoonlijke gegevens die bij de bestellingen worden ingevuld, of die via contactopnames aan ons werden bezorgd.
Bij het bezoeken van de webshop wordt de acceptatie van cookies gevraagd. Deze geven ons anoniem statistieken wat er op de webshop gebeurt. Deze statistieken zijn voor ons nodig om de webshop zo optimaal mogelijk te houden, en om de meest interessante webshopbeleving voor de klant aan te kunnen bieden. Dit gebeurt volledig anoniem.
Wordt er met ons gechat, dan wordt het chatgesprek in het chatprogramma opgeslagen.
Kom je als klant terug met een andere vraag, dan kan er makkelijk teruggeschakeld worden op het eerder gesprek en kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Ook hier heeft niemand anders toegang toe behalve de zaakvoerders.
Het chatgesprek wordt 1 jaar bewaard. Het komt vaak voor dat een herhaalaankoop gebeurt, en als er terug gechat wordt met ons, dan weten we wie de klant is en kunnen we terugkijken naar de historiek.
Hoe gebruiken jullie cookies?
Wij gebruiken cookies die zo min mogelijk inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de webshop en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de shop naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen om het jouw zo makkelijk mogelijk te maken.
Op de website zijn mogelijk ook links opgenomen naar websites van derden. Hoewel deze website(s) met zorg geselecteerd zijn, draagt printpraat.be geen verantwoordelijkheid ten aanzien van deze derden en de manier waarop zij met uw (persoons)gegevens omgaan.
U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Wat zijn mijn rechten met betrekking tot mijn persoonsgegevens?
Onder de huidige wetgeving beschikt u over rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens. U kan deze uitoefenen door ons te contacteren: per mail naar hallo@printpraat.be of per post naar Eerdegemstraat 29a, 9310 Baardegem.
U kunt printpraat.be elk moment vragen: of zij uw persoonsgegevens verwerkt, voor welke doeleinden deze gegevens worden verwerkt, welke categorieën van gegevens worden verwerkt en aan wie zij worden meegedeeld.
U hebt steeds het recht printpraat.be te verzoeken uw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of de verwerking ervan te beperken. Let wel dat wij bepaalde basisgegevens nodig hebben om uw bestelling tot een goed einde te brengen, en dat we ook bepaalde gegevens wettellijk moeten bijhouden om onze boekhouding correct te laten verlopen.
U heeft het recht om zich te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens om ernstige en legitieme redenen.
Daarnaast heeft u steeds het recht om u te verzetten tegen het gebruik van persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing. In dit geval hoeft u geen redenen op te geven.
Wij wijzen u er tevens op dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link:
https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/contact
Hoe beveiligen jullie mijn persoonsgegevens?
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met ons via hallo@printpraat.be.
Update
Wij behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. De meest actuele privacyverklaring vindt u altijd op www.printpraat.be. Door gebruik te maken van onze producten en/of diensten gaat u akkoord met de laatste versie van onze privacyverklaring. De huidige Privacyverklaring is bijgewerkt op 31 oktober 2024.